Novice

18.08.2022

Test: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line
siol.net, 08.08.2022

Najbolje prodajan SUV v "ljudskem" razredu
Bogata oprema ostaja prepoznaven znak
Vsa varnostna oprema - veliko izbire pri paketih in pogonih 

Pred kratkim je na slovenske ceste zapeljala peta generacija modela sportage. Oblikovno povsem samosvoj SUV sledi digitalni preobrazbi znamke, z zdravo mero fizičnih stikal in umetne pameti pa uspešno nagovarja mlajše in obenem starejše, bolj zadržane kupce. A je sportage zagotovo všeč vsem. Njegova podoba je res drugačna in vpadljiva, a so očitno imeli pri Kiji prav, ko so ob razkritju sportagea povedali, da je oblikovan po okusu Evropejcev. Sportage je v prvih sedmih mesecih letošnjega leta najbolje prodajani srednje veliki SUV pri nas, mi pa smo sedli za volan odlično opremljene izvedenke GT line, ki jo je poganjal najbolje prodajani 1,6-litrski bencinski motor.


S prodajnim vzponom športnih terencev se je vse bolj povečeval vpliv sportagea znotraj Kijine prodajne palete. Tega so se zavedali tudi Korejci in ga z vsako generacijo približevali željam Evropejcev. Globalno gledano je bil sportage daleč najbolje prodajan model znamke, pri nas pa ga je prehitel bistveno manjši in cenejši stonic. Drugi je bil sportage, ki je zaostal le za nekaj deset avtomobilov. Večji brat je bil gledano z vidika celotnega trga šele sedemnajsti najbolje prodajani avto pri nas. Kakšen zadetek v polno v smislu njegove podobe, raznolike motorne palete in zdrave mere fizičnih stikal so naredili pri Kiji pravzaprav, govorijo prodajni rezultati v prvih sedmih mesecih. Konkurenca v segmentu, kjer se cene v povprečju gibljejo med 30 in 40 tisoč evri, je gromozanska. Sportage je po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila najbolje prodajani avto v svojem segmentu in četrti najbolje prodajani avto v Sloveniji.
 

Na slovenske ceste zapeljal že pred 28 leti
Da so ga Slovenci vzljubili, je hitro jasno tudi na cesti, saj smo jih kar nekaj opazili na naših cestah. To niti ni težko. Sportage s svojim videzom vsekakor izstopa in zagotovo ni všeč tistim, ki ne želijo izstopati. V dolžino sicer meri povsem običajnih 4.515 milimetrov, bistveno manj običajni pa je nos avta, ki je z novo znatno večjo in širšo masko hladilnika v hipu prepoznaven. Nemogoče je spregledati tudi dnevne led luči v obliki črke C in ločene matrične žaromete, potisnjene povsem v kot karoserije. GT line prinaša še zadnji difuzor, velika 19-palčna platišča in po vzoru športnih avtov več odprtin za zračenje motorja ter zavor. Dodatno je še nekaj oznak in v primerjavi z drugimi paketi nekoliko več kroma.
 

Bogata oprema ostaja prepoznaven znak
A pustimo zunanji videz ob strani, saj so okusi različni. Bolj nam je bil všeč prvi vtis, ko smo sedli za volan. Res je, da gre za najbolje opremljeno različico in bo v cenejših paketih manj usnja in nekaj stikal, toda že po nekaj sekundah je jasno, da so storili velik korak naprej. Materiali so odlični, ukrivljeno steklo digitalnih merilnikov in multimedijske naprave poudari njegovo digitalno plat in nekaj podrobnosti je prav posrečenih. Recimo majhen zavihek pri stikalih za stekla za lažje in hitrejše zapiranje vrat. Všeč nam je tudi minimalistična podoba začetnega zaslona na večopravilni napravi. Tam sta izpisani le ura in radijska postaja. Voznik do nekoliko bolj zapletenih menijev dostopa s podrsom vstran. Hvalimo tudi slovenske menije in obilico fizičnih stikal. Teh je v primerjavi s tekmeci ogromno, saj so se jim nekateri povsem odrekli. Potrebujemo tudi nekaj časa, da se navadimo na položaj stikal, toda njihova uporabnost je neprimerno boljša kot nenehno tapkanje po zaslonu. Tukaj ciljamo predvsem na peugeot 3008, cupra formentor, opel grandland in druge, ki v ospredje potiskajo uporabo zaslona na dotik pred fizičnimi stikali.
Desetim stikalom na osrednjem grebenu na pomoč priskočijo še stikala na volanskem obroču in digitalizirana fizična stikala. Na zadnje se je treba nekoliko privaditi, a je rešitev zelo preprosta, stikala so uporabna za upravljanje klimatske naprave ter radia. Tako vrtljivo stikalo upravlja temperaturo ali glasnost multimedije.
 

Nastavljiva naslonjala na zadnji klopi
Kot pravijo pri Kiji, imajo potniki v drugi vrsti 996 milimetrov prostora za kolena in 998 milimetrov prostora za glave. Prtljažnik ima prostornino 591 litrov, sedeži se zložijo v razmerju 40:20:40 in ob podrti celotni klopi nastane 1.780 litrov velik prtljažnik prostor. To v praksi pomeni, da je na zadnji klopi precej prostora za potnikova kolena. Brez težav zadaj sedita dve odrasli osebi, prtljažnik je dovolj velik tudi za vso kramo, ki jo s seboj prinese vikend izlet v hribe. Potniki zadaj bodo cenili dvojni priključek USB, še bolj prav pride nastavljanje klimatske naprave za zadnjo klop.
 

Vsa varnostna oprema
Paket opreme GT-line kot najbogatejši v ponudbi vsebuje prav vso varnostno opremo, ki je na voljo za sportagea. Seznam je res dolg in vključuje vse najnovejše sisteme. 
 

Veliko izbire pri paketih in pogonih 
Poleg petih paketov opreme so kupcem na voljo še trije bencinski 1,6-litrski motorji, prostorninsko enako veliki dizelski motor in priključni hibrid. Osnovni motor je na voljo brez elektrifikacije, torej gre za povsem običajen prisilno polnjeni motor. Dodatno sta na voljo še prostorninsko enaka motorja, vendar delujeta v blago hibridnem ciklu. Manjša dodatna 48-voltna baterija in sistem zaganjalnika/alternatorja dvigne ceno za malenkost več kot tisočaka, sistemska moč se ne spremeni in ostane pri 110 kilovatih. Doplačilo za samodejni menjalnik je nekoliko večje, saj je treba pri paketu GT line za sedemstopenjsko avtomatiko doplačati 4.400 evrov. Večina kupcev bo tako izbrala ročni menjalnik, kar ob takšnem doplačilu svetujemo tudi mi (in to kljub temu, da je samodejni menjalnik res prijeten za vožnjo in izboljša udobje vožnje). Je pa po drugi strani to zanimivo pri štirikolesnem pogonu. Ob izbiri paketa GT line in ob samodejnem menjalniku je treba zanj doplačati le 1.600 evrov. Še bolj zanimivo je, da pri Kiji za močnejši bencinski motor z 132 kilovati zahtevajo le 700 evrov doplačila.


Bencinska klasika s pridihom elektrifikacije
Kot že omenjeno, je testni sportage poganjal močnejši bencinski štirivaljnik. Gre za sila uglajen motor, ki je v prostem teku zelo tih. Zaradi obilice moči se dobro znajde tudi pri avtocestnih hitrostih, kjer pa kdaj samodejni menjalnik nerazumljivo vztraja v šesti prestavi in ne prestavi v sedmo prestavo. Še podatek o povprečni porabi goriva - na testu se je povprečna poraba ustavila pri 7,9 litra. Na avtocesti je presegla mejo osmih litrov, v mestu prav tako, proti sedmim litrom pa se je približala pri umirjeni podeželski vožnji.

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ
 

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih