Novice

12.02.2009

Kocka z dušo - Kia Soul
Avto foto market, januar 2009

Velikokrat se zgodi, da je študija novega avtomobila ljudem zelo všeč, ko pa se ta prelevi v serijski avtomobil navdušenje krepko upade. Razlog je seveda v tem, da se podoba avtomobila preveč spremeni.

Prvič je bila študija Kie Soul predstavljena na detroitskem salonu leta 2006. Iz leta v leto se je podoba avtomobila sicer malenkostno spreminjala, a je obliko študije zadržasla tudi serijska različica. Zato je Soul povsem samosvoj avtomobil. Je petvratna kombilimuzina, z visoko strešno linijo in, glede na dolžino avtomobila, z veliko medosno razdaljo. Kia vstopa z novincem v razred »urban cruiser«, s tem pa opravičujejo dejstvo, da je prtljažnik v osnovi zgolj 222 litrov – za prevoz po mestu naj namreč ne bi potrebovali velikega prtljažnika. Avto navduši s prijetno obliko: že prednji del je impresiven – velik odbijač, v kota potisnjena žarometa in zajeten motorni pokrov. Maska je majhna in obrobljena s »kromom«. Glede na velikost in višino prednjega dela bi bil ta lahko tudi od kakšnega mini SUV. Pa ni. Kia Soul v nadaljevanju ponuja zanimivo in nenavadno obliko; linije so enostavne, ravne in odločne. Prednja šipa je precej položna, streha povsem ravna, pa tudi zadek je odsekan povsem navpično. V osnovi je Soul opremljen s 15-palčnimi jeklenimi platišči, opcijsko pa je moč izbirati tudi med 16- in 18-palčnimi aluminijskimi platišči. Na voljo bo 11 karoserijskih barv in številne barvne kombinacije, vključno z vse bolj popularnimi nalepkami oziroma avtomobilskimi tatuji.


V notranjosti Soul ne ksriva svojega porekla: torej je jasno da prevladuje plastika. A slednjo pomanjkljivost so spretno prikrili z oblikovno izvirnostjo in prilagodljivostjo. Volanski obroč lepo sede v roki, merilniki pred njim so doovlj veliki in berljivi, sredinska konzola pa ponuja tisto, kar od nje voznik tudi pričakuje. Pohvaliti velja sedeže, ki zaradi svoje višine precej olajšajo vstop oziroma izstop iz avtomobila, s čimer bo Soul všeč tudi tistim uporabnikom, ki so mladi le še po srcu. Tudi v notranjosti bo možno izbirati med številno opremo, barvnimi kombinacijami in različnimi oblazinjenji, vključno z napisi na sedežnih prevlekah, ki se svetijo v temi, ali z zvočniki, ki ob glasnem predvajanju glasbe rdeče zažarijo. Prostora v kii Soul je dovolj. Udobno se sedi na prednjih sedežih pa tudi na zadnji klopi. Tako kot s prostorom pa je Soul radodaren tudi z varnostno opremo. Med serijsko se tako znajdejo tudi ABS, ESP in šest varnostnih zračnih vreč.


Kia Soul bo sprva na voljo z 1,6-litrskim bencinskim ali turbodizelskim motorjem, za nekatere neevropske trge pa tudi z dvolitrskim bencinskim. Vsem serijsko pritiče petstopenjski ročni menjalnik, doplačilno je za dizelsko različico in večji bencinski motor na voljo tudi samodejni, štiristopenjski. Čeprav sta si po moči 1,6-litrska motorja precej podobna, bolj navduši turbodizelska različica, predvsem na račun večjega navora. Vožnja je udobna in uglajena, pobvsem zadovoljiva je zvočna izoliranost potniške kabine. Kia Soul se vozi na povsem novi platformi, ki jo bodo uporabili tudi pri prihodnjih Kiinih modelih. Podvozje opravlja svoje delo zadovoljivo, kljub višin se Soul v ovinkih ne pozibava pretirano. Da je Soul visok avto, se čuti le pri večjih hitrostih na avtocesti, ko se veter zaganja v bok avtomobila.
Kia Soul bo na evropske trge zapeljala v začetku prihodnjega leta. Izdelovali jo bodo zgolj v Koreji, v Gwangju, v 136.000 primerkih letno.

 

Za gledanje originalnega članka, prosimo, kliknite na spodnjo povezavo!

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih